piątek, 16 października 2015

Domowy smak klusek z twarogiem

 "Nie wiem czy wiesz" - tu K zawiesiła głos dla podniesienia temperatury rozmowy .. "Ale te kluski ziemniaczane, o których mi ostatnio wspominałaś podawano na Mazowszu jako dodatek do czerniny na niedzielny chłopski obiad".

No więc zrobiłam arcy mądrą minę, podrapałam się najpierw w nos a potem pociągnęłam za ucho.. No i nie wiedziałam. Tak, teraz już wiem. Owszem, nie ekscytuje się podawaną czerniną ani trochę. Czerniny i smakowo i emocjonalnie nie lubię. Wolę więc domowe wydanie tych że klusek. W towarzystwie dobrej jakości twarogu i skwarek. 

Dla mnie ten zestaw to prawdziwie "kultowa potrawa"....



Kluski ziemniaczane z twarogiem i skwarkami



1 kg ziemniaków
3/4 kg mąki pszennej lub żytniej
20 dag twarogu białego
10 dag boczek smażony
sól, pieprz



Ziemniaki ścieram i dokładnie mieszam z mąką. Wyrabiam elastyczne i zwarte ciasto. Następnie kładę ciasto na deskę, rozprowadzam cienko na grubość palca i odrywam łyżką. Pojedyncze kawałki wrzucam na wrzącą wodę i czekam, aż wypłyną. Kluski podaj gorące, polane tłuszczem i posypane rozdrobnionym białym serem.