piątek, 14 lutego 2014

Manufaktura Czekolady - Jedz lokalnie! Naturalnie

Panna O zaprowadziła mnie do pysznego miejsca. W mroźne styczniowe popołudnie wstąpiłyśmy do MANUFAKTURY CZEKOLADY, która przypomina raj. Zwłaszcza dla takich 7-letnich szkrabów jak moja latorośl. Przyznam, że i ja uległam wszechogarniającemu entuzjazmowi pod naporem czekoladowych aromatów. Endorfiny wisiały w powietrzu niczym ogrody mitycznej Semiramidy... 

Smak obłędny w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Manufaktura Czekolady to jedyne w tym kraju a nie tylko na Mazowszu miejsce, gdzie czekolada produkowana jest bezpośrednio z ziaren kakaowca. Wyrabiana naturalnie jak się tylko da: od ziarenka do tabliczki.  Moja ulubiona "gorzka" czyli deserowa i ta Panny O, jak każdego dziecka, mleczna. Ta ostatnia ze znaczną ilością kakao (ponad 40% o ile pamiętam). Dla porównania weźcie najbliższym razem w sklepie pierwszą lepszą mleczną czekoladę i sprawdźcie skład...


No więc wypiłyśmy po filiżance gorącego "napoju bogów", popatrzyłyśmy jak czekolada powstaje i pochrupałyśmy małe co nie co w tym ziarna wyprażonego kakao. Moją ulubioną stała się mleczna z płatkami migdała i kwiatem soli morskiej a z deserowych ta z dodatkiem posypki z prażonego ziarna kakao. 

Wiem, że produkt mało lokalny "z pochodzenia" ale ponieważ u nas nie rośnie i nie wyrośnie a wybitne lokalne rzemiosło w temacie "jedzenia" chętnie wspieram stąd ta orientalność tematu. No i dochodzi do tego zima...jak zima to zimno...no sorry więc trzeba się pozytywnie motywować...A do tego dziś jest "tfu" amerykańskie "tfu" święto zakochanych...o!...

Manufaktura Czekolady jest w Łomiankach na Brukowej zaraz za rondem po lewej stronie.