piątek, 20 września 2013

Kurze udka z grzybami

Udka kurze z grzybami

4 kurze udka
1 łyżka soku z cytryny
1 gałązka tymianki
70 dkg grzybów (maślaki, borowiki, koźlarze)
2 łyżki masła
4 łyżki śmietany
1 szklanka bulionu z kury
sól, pieprz 

Umyte udka osuszamy i kropimy cytryną aby następnie natrzeć tymiankiem i solą. Pozostawiamy na około kwadrans i obsmażamy na stopionym maśle z obu stron. Przekładamy do rondla. Grzyby czyścimy, myjemy i osuszamy. Kroimy i układamy na sitku by przelać wrzątkiem. Pozostawiamy do ostygnięcie i odcieknięcia. Cebulę drobno szatkujemy i razem z grzybami dusimy pod przykryciem razem z obsmażonym kurczakiem przez ok.20 minut. Doprawiamy solą i pieprzem, wlewamy śmietanę i dalej dusimy ok.5 minut. 


Przepis z KUCHNI POLSKIEJ pani Hanny Szymanderskiej - przepisy z regionu Mazowsza. 

-------------------------------------------

Pisałam już, że dla mnie wrzesień to grzybowy miesiąc? Tak jak maj jest szparagowy czy październik dyniowy.  Grzyby były na stołach homo sapiens jednym z pierwszych produktów epoki zbierackiej. Korzonki, owoce i właśnie grzyby. Ostatnio moja droga L przesłała mi informacje, że w starorzymskich dokumentach są informacje o zaopatrzeniu kuchni jednego z domów patrycjuszy w grzyby.  

Propozycja pani Hanny z kuchni Mazowsza nie smakowała mi jednak. Całość okazała się zbyt mało wyrazista. Do tego grzyby w tej wersji, do drobiu, zupełnie mi nie pasują. Ale słowo się rzekło... Jem Mazowsze no to pełną gębą...