piątek, 25 kwietnia 2014

Sałatka Szparagowa - Kuchnia Regionalna

Znów zaglądam do Pani Szymanderskiej bo pamiętam z ubiegłego sezonu szparagowego świetną sałatkę. Oczywiście mogłabym całe życie jeść szparagi grillowane i te robione na parze ale czasem trzeba dać sobie szansę zabłyśnięcia chociażby gdy wpadnie przyjaciółka.... Szparagi przywiozłam od Majlertów w ilościach hurtowych. Dla mnie, Panny O i Małej Zi... i kilku krewnych i znajomych królika... 



Sałatka ze szparagów

2 wiązki ugotowanych szparagów zielonych
15 dkg szynki z indyka
2 jaja na twardo
1 czerwona cebula
4 łyżki koperku
sól, pieprz, cukier
sok z cytryny
3 łyżki domowego majonezu
4 czereśniowe pomidorki

Cebulę siekam w cieniutkie piórka, szynkę kroję w paski. Szparagi można na kawałki ale ja wolałam podać w całości - kompozycja na każdym talerzu. Jajka powinny być drobno posiekane ale na zdjęciu nie wychodziły dobrze więc "zagrałam" plastrami :) Majonez łączę z przyprawami. Dodaję do sałatki i lekko schładzam. Przed samym podaniem dodaję pokrojone w ćwiartki pomidorki i koperek. No i mam już super sezonową i lokalną przekąskę na babski wieczór....