sobota, 20 kwietnia 2013

Sałatka Warszawska

Dziś znów sięgam do pozycji pani Hanny Szymanderskiej "Kuchnia Polska. Potrawy Regionalne". Szukam czegoś na mały głód. Może sałatkę? O...mam. Sałatka Warszawska. Brzmi nieźle, choć po wstępnej analizie składników niezbędnych do jej przygotowania widzę, że jest to Warszawa z okresu PRL lat 70-tych jak podejrzewam. 

SAŁATKA WARSZAWSKA

15 dkg zółtego sera gouda
20 dkg mielonki wieprzowej

1 mała cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
pieprz kajeński
2 łyżki majonezu
kilka listków sałaty 
kilka pasków konserwowej papryki 
kilka gałązek natki




Posiekany czosnek rozcieramy z solą. Cebulę bardzo drobno siekamy. Ser i mielonkę kroimy.  Łączymy składniki sałatki, doprawiamy. Cebulę i czosnek mieszamy z majonezem, przykrywamy i lekko schładzamy. Całość mieszamy. Dekorujemy sałatą i papryką w salaterce. 

Wiecie... pyszna. Zupełnie inna niż wszystkie "modne" dziś sałatki. Warto zaskoczyć znajomych i zrobić taką sałatkę na najbliższą imprezę z przyjaciółmi lub rodziną.

UWAGA:  
  • Z SAŁATY SIĘ WYCOFAŁAM Z UWAGI NA JEJ BRAK W NATURZE PRZEZ TĄ OKROPNIE DŁUGĄ ZIMĘ W TYM ROKU. 
  • PAPRYKĘ SKROIŁAM DO WNĘTRZA SAŁATKI I DODAŁAM NATKĘ. 
  • MAJONEZ, KTÓRY ZASTOSOWAŁAM BYŁ DOMOWEJ ROBOTY NA OLEJU RZEPAKOWYM Z OLEJARNI I JAJKACH ZIELONONÓŻEK OD KASI Z KAMPINOSU.